Ny foreningsportal skal være nem at arbejde med - hjælp os med idéer

23.06.22


Køge Kommune skal have nyt system til administration af tilskud og lokalebooking for foreninger og aftenskoler. Det nuværende system bliver nemlig udfaset, da udbyderen ikke har kunder nok til at fortsætte udvikling, så systemet fungerer optimalt.

I den anledning vil vi gerne have et nyt system, som gør det lettere for jer i foreningerne, når I for eksempel skal administrere bookinger eller søge tilskud. Samtidig skal systemet også være mere funktionsdygtigt for os i Kultur- og Idrætsteamet.

Kom med gode idéer

Vi har inviteret 5 foreninger og 1 aftenskole, til at sidde med i en fokusgruppe, for at kvalificere ønskerne til det system, der skal investeres i.

Men vi vil rigtig gerne have input fra så mange foreninger som muligt, og derfor opfordrer vi jer til at skrive til foreningskonsulent Charlotte Voldby Jørgensen, hvis jeres forening har ønsker eller idéer til det nye system. Skriv på mail:

.

I kan for eksempel skrive om:

  • Overvejelser om funktioner, der kunne være gode at bruge for jeres forening
  • Ønsker til layout, login-metode, f.eks. med nem-id
  • Andre gode idéer og overvejelser

Jo flere gode input vi får fra jer omkring, hvordan systemet skal fungere ude hos jer – jo bedre kan vi beskrive vores behov over for udbyderne. Ingen ved bedre end jer, hvad der er brug for.

Det er målet at vi skal have et nyt foreningssystem i funktion pr. 1. januar 2023.

Opdateret af Køge Kommune 23.06.22