Affaldsgebyrer
Her kan du finde gebyrer og regulativer for affaldsordningen i Køge Kommune.
Affaldsgebyrer for énfamiliehuse og sommerhuse – 2025
Affaldsgebyrer, som afhænger af tilmeldt beholdervolumen
Type og størrelse af beholder:
190 liter mad- og restaffald, 26 årlige tømninger, pris 1.331 kr.
240 liter mad- og restaffald, 26 årlige tømninger, pris 1.463 kr.
370 liter mad- og restaffald, 26 årlige tømninger, pris 1.787 kr.
110 liter ekstrasæk, restaffald, pr. stk. 40 kr.
240 liter 2-delt beholder til pap+papir og mad- og drikkekartoner+plast (17 årlige tømninger) samt 240 liter 2-delt beholder til glas og metal (7 årlige tømninger): Forventet pris 1.147 kr.
370 liter 2-delt beholder til pap+papir og mad- og drikkekartoner+plast (17 årlige tømninger) samt 240 liter 2-delt beholder til glas og metal (7 årlige tømninger): Forventet pris 1.288 kr.
Ikke-volumenafhængige gebyrer, pr. bolig
Type af ydelse og gebyr:
Administrationsgebyr, helårsbeboelse, pris 40 kr.
Administrationsgebyr, sommerhuse, pris 20 kr.
Storskrald, 6 årlige afhentninger, pris 371 kr.
Haveaffald, 2 årlige tømninger af 240 liter beholder, pris 78 kr.
Genbrugsplads, énfamilieboliger, pris 1.902 kr.
Genbrugsplads, sommerhuse, pris 951 kr.
Farligt affald, pris 158 kr.
Tekstilaffald, pris 17 kr.
Forsyningstilsynet, pris 8 kr.
Ydelse | Gebyr |
---|---|
Rest-mad-affald beholder, 240 liter, 26 afhentninger årligt | 1.463,00 |
Papir+pap/plast+mad- og drikkekartoner, 370 liter, 17 tømninger, årligt Glas/metal, 240 liter, 7 tømninger, årligt | 1.288,00 |
Administration, helårsbeboelse, årligt | 40,00 |
Storskrald, 6 afhentninger, årligt | 371,00 |
Haveaffald, 2 afhentninger, årligt | 78,00 |
Genbrugsplads, énfamilieordning, årligt | 1.902,00 |
Farligt affald, énfamilieordning, 4 afhentninger årligt | 158,00 |
Tekstil, 4 afhentninger årligt | 17,00 |
Gebyr til Forsyningstilsynet | 8,00 |
I alt | 5.325 |
Affaldsgebyrer for flerfamilieboliger - 2025
Flerfamilieboliger er etageejendomme og lejligheder.
Gebyret afhænger af din affaldsløsning
Der er ikke ét bestemt gebyr, som alle betaler. Det skyldes, at alle borgere har flere muligheder for selv at vælge hvilke størrelser affaldsbeholdere de vil have, samt hvor mange. Derfor findes der mange forskellige kombinationer af affaldsbeholdere for de enkelte husstande, så det varierer også meget, hvad folk skal betale. I vores gebyroversigt kan du se hvad de enkelte affaldsbeholdere og affaldsløsninger koster.
Der er især stor variation i affaldsløsninger og gebyrer for ejendomme med fælles affaldsløsninger, så det er ikke muligt at sige noget konkret om det samlede gebyr her. Spørg evt. din ejendomsansvarlige om netop den pris du skal betale.
Du kan finde samtlige gebyrer via linket nedenfor.
Fastsættelse og opkrævning af affaldsgebyrer
Affaldsgebyrerne for det næstkommende år vedtages hvert år i oktober af byrådet og offentliggøres senere her på hjemmesiden.
Gebyrerne opkræves via særskilt faktura, som du modtager i din e-boks.
KLAR Forsyning foretager opkrævning af affaldsgebyrer for vegne af Køge Kommune.
Vær opmærksom på at regningen fra KLAR Forsyning er en samlet regning for både affald, spildevand og vand (hvis du modtager vand fra KLAR forsyning).
Opkrævningen sker i 2 årlige rater: I februar og i august måned. Samtidig med opkrævningen af 1. rate modtager du også en årsopgørelse for det foregående år.