Skip til hoved indholdet

Selvbetjening for affald

Er din affaldsbeholder ikke blevet tømt, er den gået i stykker, eller har du behov for at skifte til en anden? Så giv os besked.

Her har vi samlet svarene på nogle af de typiske spørgsmål om din skraldespand.

Se hvornår du får hentet affald

Typiske spørgsmål

Du kan give os besked om, at din affaldsbeholder ikke er blevet tømt gennem vores selvbetjeningsløsning. 

Klik på knappen, følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Du kan give os besked om, at din affaldsbeholder ikke er blevet sat rigtigt på plads, gennem vores selvbetjeningsløsning. 

Klik på knappen, følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Når din affaldsbeholder er gået i stykker, kan du bestille en ny gennem vores selvbetjeningsløsning. 

Klik på knappen, følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Har du brug for en anden, flere eller færre affaldsbeholder, så giv os besked om det gennem vores selvbetjeningsløsning. Der er mulighed for flere forskellige størrelser.

Klik på knappen, følg anvisningerne og tryk på ”Send”.

Du kan se gebyrerne for vores forskellige størrelser af affaldsbeholdere her. 

Du kan tilmelde dig vores beskedservice via appen "Perfect Waste". Så får du en besked/notifikation på din mobiltelefon om hvornår vi næste gang henter dit affald. Du kan selv vælge, hvilke affaldstyper du gerne vil have besked om. Du vælger selv, hvor mange dage før afhentning, du ønsker at modtage beskeden. Du kan altid afmelde dig eller tilpasse din beskedservice igen. 

Du kan downloade Perfect Waste fra App Store, Google Play, eller hvor du ellers henter apps. Når du har downloadet appen, skal du blot følge vejledningen og indtaste din adresse for at komme i gang.

Hvis du fx bor i andelsbolig, så kontakt vicevært eller bestyrelse for at høre hvilken adresse/nummer ejendommen er tilmeldt under.

For at sikre, at du altid modtager de relevante beskeder for dig, anbefales det at placere Perfect Waste-appen på din startskærm og acceptere opdateringer i appen.

Bor du i parcel- eller rækkehus og er ved at løbe tør for bioposer til madaffald, kan du binde én pose på håndtaget af din rest-madaffaldsbeholder. Så lægger skraldemændene nogle nye bioposer til dig næste gang rest-mad tømmes.

Bor du i etageejendom/lejlighed vil er i bebyggelsen være en praksis for, hvordan man får uddelt bioposer eller selv kan hente bioposer et sted. Du kan bestille kasser med bioposer her: Køge Kommunes RenoWeb Bestilling af Engangsydelser, afhentninger eller anden service.

Her kan du bestille afhentning af affald.

Hvis du bor i enfamiliebolig i landzone, skal du tilmelde dig afhentning af: Storskrald, haveaffald, rød miljøkasse og tekstilaffald.

Hvis du bor i etageejendom/lejlighed, skal du tilmelde dig afhentning af rød miljøkasse.

Vi anbefaler, at du tilmelder dig vores SMS-ordning, så du får en SMS i god tid, hver gang du får hentet affald. Så har du tid til at tilmelde dig tømning af de nævnte affaldstyper. Se link ovenfor.

Hvis du undrer dig over, hvorfor nogle borgere skal tilmelde sig tømning, mens andre ikke skal, så er der en helt simpel forklaring: Det er for at undgå unødig kørsel for skraldebilerne, særligt i landzone.

Affald

Torvet 1, 4600 Køge

Hold dig opdateret om Køge Kommune

Køge Kommune
Torvet 1
DK-4600 Køge
CVR-nr. 29189374
Akut hjælp

Telefon: +45 56 67 67 67
raadhus@koege.dk

Nyttige genveje