Skip til hoved indholdet

Betal regninger til kommunen

I selvbetjeningsløsningen Mit Betalingsoverblik kan du få et hurtigt overblik over alle dine ventende eller manglende betalinger til Køge kommune. Du kan betale dine regninger og ansøge om en afdragsordning, hvis du har udfordringer med at betale til tiden.

Som borger modtager du regninger fra Køge Kommune på flere forskellige områder. Det kan for eksempel være daginstitutionstakster, ejendomsskat og musikskolekontingenter. 

Sådan betaler du dine regninger til kommunen

Du kan betale din regning på følgende måder:

  • Selvbetjeningsløsningen Mit Betalingsoverblik
  • Pengeinstitutternes betalingsservice (NETS)
  • Netbank
  • Pengeinstitut
  • BS-appen og MobilePay-appen, som du kan hente i App Store eller Google Play

Mit Betalingsoverblik

Køge Kommune har indført selvbetjeningsløsningen Mit Betalingsoverblik. Her kan du hurtigt få et overblik over alle dine ventende eller manglende betalinger til kommunen. Det gælder for eksempel regninger for ejendomsskat, parkeringsafgifter eller dag- og fritidstilbud.

I Mit Betalingsoverblik kan du:

  • Se dine ventende betalinger til kommunen
  • Se dine manglende betalinger til kommunen
  • Ansøge om en afdragsordning på de fleste krav
  • Tilmelde dine løbende betalinger til Betalingsservice eller MobilePay
  • Betale dine regninger eller gæld med betalingskort eller MobilePay
  • Finde læselinje til brug for betalingen (f.eks. +71 nr.)

Link til vejledning i brug af "Mit Betalingsoverblik"

Vær opmærksom på, at du skal bruge MitID for at logge ind. Har du spørgsmål til Mit Betalingsoverblik kan du kontakte Opkrævningen på telefon 5667 2450.

Gå til Mit Betalingsoverblik

Har du spørgsmål til en regning?

Har du spørgsmål vedrørende en regning, skal du kontakte den afdeling, der har sendt regningen til dig.
For regninger vedrørende: 

  • Daginstitution: kontakt Daginstitutionskontoret på telefonnummer 5667 2344 
  • Ejendomsskat: kontakt Opkrævningskontoret på telefonnummer 5667 2450
  • Renovation: (fra 2024) kontakt KLAR Forsyning på telefonnummer 5665 2222
  • Parkeringsafgift: kontakt Parkeringskontoret på telefonnummer 5667 2550 
  • Boligindskudslån: kontakt Borgerservice på telefonnummer 5667 2131
  • Beboerbetaling: kontakt Kommunens plejehjem. Telefonnummer fremgår af regningen
  • Gebyrer og erstatning fra biblioteket: kontakt Køge Bibliotek på telefonnummer 5667 2800
  • Kontanthjælp: kontakt Ydelsesservice på telefonnummer 5667 2196
  • Sygedagpenge: kontakt Borgerservice, Sygedagpenge på telefonnummer 5667 2197
  • Musikskole: kontakt Køge Musikskole på telefonnummer 5664 0668
  • Benyttelse af Svømmehal: kontakt Køge Svømmeland på telefonnummer 5664 2770

Typiske spørgsmål om regninger til kommunen

Har du problemer med at betale regningen, kan du kontakte Opkrævningen på tlf. 5667 2450. Vær opmærksom på, at du skal gøre det, inden betalingsdatoen overskrides.

På nogle regninger kan der gives en forlænget betalingsfrist eller laves en kortere afdragsordning.

Du har også mulighed for at ansøge om en afdragsordning via Mit Betalingsoverblik på nogle krav.

Rykker

Hvis du ikke betaler din regning til tiden, sender Opkrævningen først en rykker med et rykkergebyr på 250,00 kroner per rykker. Rykkergebyrets størrelse er fastsat af Økonomiudvalget i henhold til Den kommunale rente- og gebyrlov.
Du kan finde Gebyrloven her

For civilretslige krav er gebyret 100,00 kroner per rykker.
Du kan finde Renteloven her

Der beregnes lovpligtige renter af boliglån og ved for sen betaling af ejendomsskat og indefrysningslån. Renter opkræves altid i henhold til lovgivningen. 

Betaler du ikke din ejendomsskat, renovation eller andre krav, som påhviler din ejendom, vil du først modtage en rykker pålagt gebyr på 250,00 kroner, derefter en varsling pålagt gebyr på 250,00 kroner og til sidst en underretning om udlæg pålagt gebyr på 450,00 kroner.

Betaler du ikke dine rykkere til kommunen, sendes kravet videre til Gældsstyrelsen, og det betyder ekstra omkostninger. Gældstyrelsen opkræver nemlig egne gebyrer og renter i forbindelse med inddrivelsen.

Udlæg i din ejendom

Reagerer du slet ikke på de rykkere kommunen sender dig, kan kommunen foretage et udlæg i din ejendom. Det betyder, at kommunen får sikkerhed i din ejendom. Den kommunale pantefoged kommer ud til din ejendom og foretager udlægget i en udlægningsforretning.

Kommunen kan foretage udlæg, selv om du ikke er til stede. 
Derefter kan kommunens advokat sætte din ejendom til salg på en tvangsauktion for at få indfriet gælden.

En tvangsauktion er et tvunget offentlig salg af din ejendom, som foretages af fogedretten.

Hvis du har indbetalt for meget, kan du henvende dig til Opkrævningen på tlf. 5667 2450 eller sende en mail til opk@koege.dk

Vi udbetaler beløbet til din NemKonto inden for 3-5 bankdage.

Hvis du får overskydende skat, negativ moms eller andre tilgodehavender fra det offentlige, skal du være opmærksom på, at der kan ske en modregning i disse udbetalinger til din gæld hos Køge Kommune.

Hvis din gæld vedrører betaling for dag- og fritidstilbud, kan der også ske modregning i børne- og ungeydelsen og eventuel kontanthjælp. Dette er gældende, selvom der er indgået en betalingsaftale.

Hvis din gæld vedrører løbende betaling af boliglån, kan der ske modregning i din boligsikring og opkrævning via dit boligselskab.

Det fremgår altid af afgørelsen, hvem klagen skal adresseres til. Har du brug for vejledning kan du kontakte Opkrævningen på tlf. 5667 2450 eller på mail opk@koege.dk

Opkrævningen

Torvet 1, 4600 Køge

Hold dig opdateret om Køge Kommune

Køge Kommune
Torvet 1
DK-4600 Køge
CVR-nr. 29189374
Akut hjælp

Telefon: +45 56 67 67 67
raadhus@koege.dk

Nyttige genveje