Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Bolig og byggeri Styringsdialoger Styringsdialog 2024 med Boligforeningen Møllevænget

Styringsdialog 2024 med Boligforeningen Møllevænget

Dato: Den 10. oktober 2024, kl. 13:45-14:00

Deltagere fra boligselskabet/afdelingen:

  • Forretningsfører, René K. Nielsen, Køge Boligselskab
  • Deltagere fra Køge Kommune:
  • Specialkonsulent, Rikke Willesen, Velfærdsforvaltningen
  • Virksomhedsambassadør og byggesagsbehandler, Brian Mortensen, Teknik- og Miljøforvaltningen
  • Juridisk specialkonsulent, Maria Høst, Kultur- og Økonomiforvaltningen

Afbud:

  • Økonomikonsulent, Nicole Frost, Kultur- og Økonomiforvaltningen

Sted: Mødelokale 2, Det gl. Rådhus, Torvet 1, 4600 Køge (indgang 2 fra gården). Ved ankomst ringes på dørtelefonen til mødelokale 2. Der er elevator op til mødelokalet.

Referent: Maria Høst

Dagsorden

  1. Velkomst og præsentation
  2. Status fra boligorganisationen
  3. Boligsociale tiltag, herunder anvisningsaftaler (Velfærdsforvaltningen)

    a) Fælles frontløberne

    b) Nye arbejdsgange fra beboere i risiko for udsættelse

    c) Status på den kommunestrategiske rammeaftale

  4. Økonomi og drift, herunder opfølgning på effektiviseringer (Økonomisk afdeling)
  5. Byggeri, renovering og øvrige tekniske spørgsmål (Teknik- og Miljøforvaltningen samt Økonomisk afdeling)
  6. Aftaler
  7. Evt.

Ad pkt. 1) Velkomst og præsentation

Køge Kommune bød velkommen.

Ad pkt. 2) Status fra boligorganisationen

Køge Boligselskab oplyser, at afdelingen fungerer tilfredsstillende både økonomisk og i forhold til beboerdemokratiet.

Ad pkt. 3) Boligsociale tiltag, herunder anvisningsaftaler (Velfærdsforvaltningen)

Boligforeningen Møllevænget har ikke tidligere været omfattet af aftaler om kommunal anvisning, men vil fra ikrafttrædelsen af den kommunestrategiske rammeaftale være inkluderet.

Ad litra a) Fælles frontløberne

Drøftet.

Ad litra b) Nye arbejdsgange fra beboere i risiko for udsættelse

Drøftet.

Ad litra c) Status på den kommunestrategiske rammeaftale

Udkastet til den individuelle organisationsaftale blev gennemgået og godkendt.

Ad pkt. 4) Økonomi og drift, herunder opfølgning på effektiviseringer (Økonomisk afdeling)

Økonomisk afdeling har ingen bemærkninger.

Køge Boligselskab fortæller, at det er en ældre afdeling, og den er så effektiv, som den nu kan være.

Ad pkt. 5) Byggeri, renovering og øvrige tekniske spørgsmål (Teknik- og Miljøforvaltningen samt Økonomisk afdeling)

Teknik- og Miljøforvaltningen orienterer om ændringer i affaldssorteringen. Fra 1. januar 2025 skal mad- og drikkekartoner sorteres som plastaffald. Derudover skal boligselskabet selv sørge for indkøb af et kemiskab til farligt affald.

Ad pkt. 6) Aftaler

Ingen bemærkninger.

Ad pkt. 7) Evt.

Ingen bemærkninger.

Hold dig opdateret om Køge Kommune

Køge Kommune
Torvet 1
DK-4600 Køge
CVR-nr. 29189374
Akut hjælp

Telefon: +45 56 67 67 67
raadhus@koege.dk

Nyttige genveje