Hjem Borger Fritid og oplevelser Kulturliv og oplevelser Afspærringer til Køge Jernmand 2024

Afspærringer til Køge Jernmand 2024

Søndag den 16. juni afholder vi Køge Jernmand. Under afviklingen af stævnet er det nødvendigt med afspærringer rundt omkring i Køge Kommune. Køge midtby kommer ligeledes til at være afspærret for meget kørsel med bil. Her kan du få et overblik over hvilke områder, som er berørte.

Kort over afspærringer til Køge Jernmand

På kortet herunder finder du alle de afspærringer, som vi sætter op i forbindelse med stævnet. Kortet er inddelt i de forskellige cykel- og løberuter, så du kan vælge de områder til og fra, som du vil se afspærringer på.

I menuen nedenfor finder du specifikke beskrivelser og veje, som bliver påvirket af afspærringer på dagen.

Havnen og Køge bymidte er de steder, som bliver mest påvirket af afspærringer gennem dagen. På kortet herunder finder du de forskellige afspærringer i forbindelse med afvikling af Køge Jernmand 2024.

Havneområdet spærres fra kl. 06:00 til kl. 20:00 søndag den 16. juni.
Toldbodvej og Carlsensvej spærres ved indgang til Havnen.
Carlsensvej spærres i nordgående retning ved Braunstein.
Havnen spærres ved Nordre Havnevej.
Østre Banevej spærres ved rundkørslen.

Derudover er der parkering forbudt på Havnepladsen.

Signalregulering ved Værftsvej

Signalregulering opstilles ved rundkørslen på Cementvej og på Værftsvej ved Tangmosevej kl. 06:00-16:30.

Vejspærring ved tunellen

Ivar Huitfeldtsvej tunnelen spærres mellem Niels Juelsgade og Værftsvejellem kl. 06:00-16:30. Dette gælder al privat trafik, men rutebusser er undtaget.

Torvet spærret

Torvet i Køge bymidte spærres for al tratik med bil mellem klokken 06:00-20:00. Der er desuden parkering forbudt ved Torvet og Brogade hele søndag den 16. juni.

Andre afspærringer i bymidten

Følgende veje spærres fra kl. 10:00 til kl. 20:00:

• Brogade spærres ved Fændediget.
  • Vestergade spærres ved Pedersvej.
  • Sankt Gertrudsstræde spærres efter indkørslen til parkeringspladsen og Glæisersvej.
  • Nørregade spærres ved Allegade i begyndelsen af gågaden.
  • Stationspladsen spærres ved Rådhusstræde nr. 10.

Følgende veje spærres fra kl. 12:30 til kl. 20:00:

• Glæisersvej spærres ved Pederservej.
  • Tøxensvej spærres ved Pederservej.
  • Tøxensvej spærres ved Nørre Boulevard.
  • Glæisersvej spærres ved Tøxensvej.
  • Sygehusvej spærres ved Tøxensvej.
  • Louisevej spærres ved Tøxensvej.

OBS: For alle postadresser som ligger indenfor de ovenstående afspærringer gælder følgende: Frem til kl. 12:30 kan der køres ind og ud af afspærringszonen ad Glæiservej, Tøxensvej eller Sygehusvej. I tidsrummet mellem kl. 12:30 – 20:00 er der ikke mulighed for ind- eller udkørsel til og fra zonen.

Følgende veje spærres ved Ivar Huitfeldtsvej:

• Kavalerslippen
  • Bygårdsstræde
  • Antoniestræde.

Københavnsvej spærres i sydgående retning ved Tangmosevej Kl. 11:00–13:00. Kommer du fra denne retning, er der omkørsel via motorvejen til afkørsel 33, Lellinge

Ringvejen spæres i nordgående retning Ved Stadion kl. 11:00–13:00. Skal du hertil, er der omkørsel via motorvejen til afkørsel 32, Køge

Ved krydset Ringvejen/Københavnsvej og Nørre Boulevard i nordgående retning er højre svingbane og højre ligeud-bane lukket. Her kan udelukkende svinges til venstre ad Stensbjergvej og ligeud i venstre vejbane. Nørre Boulevard bliver helt afspærret for al trafik.

Ved Københavnsvej og Nørre Boulevard i sydgående retning er venstre svingbane og venstre ligeud bane lukket. Der kan udelukkende svinges til højre ad Stensbjergvej og lige ud i højre vejbane.

Selve Nørre Boulevard afspærres helt for al trafik. Herunder finder du et overblik over, hvad det indbefatter.

• Nørre Boulevard spærres ved Pedersvej kl. 10.00–16:30. Her kan du finde en omkørsel fra Nørre Boulevard til Ringvejen via Zoffmannsvej og Pedersvej, og omvendt også en omkørsel fra Ringvejen til Nørre Boulevard via Pedersvej og Zoffmannsvej.
  • Stensbjergvej afspærres ved Norsvej i østgående retning. Her finder du en omkørsel ved motorvejen til Lellinge.
  • Stensbjergvej og Norsvej ensrettes fra 11:00-16:00. Bilister kan kun benytte den nordlige vognbane til kørsel mod vest.
  • Omkørsel fra Stensbjergvej / Netto over parkeringspladsen til eksisterende ensretning ved Køge Idræt Park.
  • Ølbyvej afspærres for gennemkørsel ved Salbyvej kl. 10:00-16:30.
  • Derudover er der parkeringsforbud fra Emilievej 16 til Gløerfeldtsvej kl. 11:00–18:00.

Mellem kl. 10:00 – 16:30 kommer der til at været spærret ved følgende indfaldsveje til Norsvej:

• Agerskovvej spærret ved Norsvej. Omkørsel via Ølbyvej.
  • Ranumvej spærret ved Norsvej. Omkørsel via Ølbyvej.
  • Strandbyvej spærret ved Norsvej. Omkørsel via Ølbyvej.

OBS: Afspærringer på Agerskovvej, Ranumvej og Strandbyvej er bemandede af frivillige, så ind- og udkørsel er mulig, når der ikke kører cyklister. Oddervej og Oksbølvej afspærres ikke ved Norsvej.

Havdrupvej er afspærret for gennemkørsel ved Vilkestrupvej kl. 10:00 – 16:30

Kirkebjergvej er afspærret for ligeud-kørsel mod Store Ladager ved krydset Rævebakken/Assendrupvej mellem kl. 11.00-16.30

Afspærringer ved Lille Skensved mellem kl. 11:00 – 16:30:

• Knudsvej afspærret for gennemkørsel ved Ølbyvej.
  • Hasselvej afspærret for gennemkørsel ved Ølbyvej.
  • Buen afspærret for gennemkørsel ved Ølbyvej.

Der kommer desuden til at være cyklister på vognbanen på følgende veje:

• Ølbyvej
  • Salbyvej
  • Højelsesvej
  • Ejbyvej
  • Assendrupvej
  • Ladagervej
  • Rugbjergvej
  • Vilkestrupvej
  • Havdrupvej

Der er derfor ensrettet kørsel flere steder på vejene og øget risiko for kødannelse kl. 11:00 – 16:00 - især på Ejbyvej.