Henvendelser om tilskud og fakturaer

Tilskud og refusion ifm. fleksjob og løntilskud

Det er forskellige afdelinger i kommunen, der står for tilskud og refusioner i forbindelse med forskellige ordninger. Se nedenfor hvordan du gør, og hvor du kan henvende sig ved spørgsmål.

Vær desuden opmærksom på at, det er jobcentret der bevilger personer fleksjob, og for kontanthjælpsmodtagere også løntilskud. Har du spørgsmål eller kommentarer til andet end tilskud og refusioner skal du derfor henvende dig her.

Fleksjob

Når du har ansat en medarbejder i fleksjob efter den gamle ordning, dvs. før 1. januar 2013, er du som arbejdsgiver berettiget til at få en del af medarbejderens løn refunderet ved kommunen.

kommunens hjemmeside kan du finde de blanketter du skal bruge til at ansøge om refusion heraf.

Fra marts 2014 har Køge Kommune indført en ny digital refusions-løsning, kaldet SKS.

Der er mange fordele ved at benytte denne løsning, herunder at kommunens medarbejdere ikke skal bruge tid på at indføre oplysninger manuelt, men kan nøjes med tjekke korrektheden i systemet, før det endeligt indberettes. Herudover har Køge Kommune besluttet, at prioritere behandlingen af anmodninger i dette system, hvorfor indberetninger vil blive behandlet sekundært (indenfor sagsbehandlingsfristen på 30 dage).

Du får adgang til selvbetjeningsløsningen på dette link: https://applikation.sks-as.dk/

Du kan bruge denne vejledning for log-on, og denne vejledning når du skal lave din tilskudsanmodning i systemet. 

 

Har du spørgsmål vedr. udbetalingen af fleksjobtilskuddet kan du kontakte Jesper Dehlin, Økonomi & Analyse, tlf. 56 67 26 02 eller Selim Balikci tlf. 56 67 25 21. Du kan også skrive til