Ændringer får betydning for borgernes kontakt til Rådhuset
Fra den 1. februar 2023 træder ændringer for borgerbetjeningen i kraft, hvilket får betydning, når man som borger kontakter kommunen. De største ændringer gælder på Rådhuset, men der sker også ændringer på Borgerservice på Borup Bibliotek.
Som et led i efterårets budgetaftale blev besluttet besparelser på Køge Kommunes borgerbetjening. Besparelserne træder i kraft den 1. februar, og får følgende betydninger for borgernes kontakt med Køge Kommune:
- Fredagslukket: Rådhuset og Borgerservice i Borup lukker for personlige og telefoniske henvendelser om fredagen.
- Obligatorisk tidsbestilling: Det vil ikke længere være muligt at blive betjent fysisk på rådhuset uden at have aftalt en tid – enten en tid borgeren selv har booket via koege.dk, eller en tid som den enkelte medarbejder har booket borgeren til. Mulighederne for borgerne for selv at booke en tid bliver udvidet i forhold til i dag.
- Digital omstilling: Borgere, der ringer på kommunens hovednummer (56 67 67 67), vil fremadrettet blive mødt af en digital omstilling, der guider borgeren til den rigtige afdeling.
Det er muligt at se mere information og bestille tid på koege.dk/tidsbestilling
Borgere, der ikke har mulighed for selv at bestille tid via hjemmesiden, kan gøre det telefonisk på Køge Kommunes tidsbestilling tlf. 56 67 63 63.